"Cytrynki" grupa IV

LISTOPAD
ZADANIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE:
NASZA MAŁA OJCZYZNA
Dziecko:
- odczuwa i wyjaśnia swoją przynależność do rodziny, narodu, grupy przedszkolnej,
- wymienia nazwę swojego kraju, rozpoznaje symbole narodowe (godło, flaga),
- rozpoznaje melodie charakterystyczne dla uroczystości narodowych- hymn narodowy
POZNAJEMY NASZE EMOCJE
Dziecko:
- rozpoznaje i nazywa podstawowe emocje , próbuje sobie radzić z ich przeżywaniem,
- szanuje emocje swoje i innych osób,
- zauważa, że nie wszystkie przeżywane emocje i uczucia mogą być podstawą do podejmowania natychmiastowego działania, panuje nad nieprzyjemną emocją np. Czekania na własną kolej w zabawie lub innej sytuacji,
- wczuwa się w emocje i uczucia osób z najbliższego otoczenia
JESIENNA SŁOTA
Dziecko:
Dziecko:
- posługuje się pojęciami dotyczącymi zjawisk przyrodniczych,
- dostrzega emocjonalną wartość otoczenia przyrodniczego jako źródła satysfakcji estetycznej,
- podejmuje samodzielną aktywność poznawczą np. oglądanie książek,
Wiersz
„Polska” autor M. Skrobacz
Polska to nasza ojczyzna,
każdemu dziecku tak bliska,
my zaś jesteśmy Polakami,
bo w naszym kraju,
w Polsce mieszkamy.
Jesienna szaruga: autor Bożena Forma |
Deszcz po szybie ścieka |
Piosenka
Pada deszczyk- słowa: Ludwik Wiszniewski . muzyka: Maria Kaczurbin
Pada, pada, deszczyk pada,
deszczu już za wiele,
deszczu już za wiele.
Pójdę do przedszkola,
bo mi tam weselej,
bo mi tam weselej.
Pożycz, pożycz mi, babuniu,
swegoparasola,
swego parasola.
Chociaż deszczyk pada,
pójdę do przedszkola,
pójdę do przedszkola
Opracowała: M. Bartelak
PAŹDZIERNIK
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE:
WRZESIEŃ
ZADANIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE:
WITAMY W PRZEDSZKOLU
dziecko:
- rozstaje się z rodzicami bez lęku, ma świadomość, że rozstanie takie bywa dłuższe lub krótsze,
- odczuwa i wyjaśnia swoją przynależność do grupy przedszkolnej,
- używa zwrotów grzecznościowych podczas powitania, pożegnania, sytuacji wymagającej przeproszenia’,
- ocenia swoje zachowanie w kontekście podjętych czynności i zadań oraz przyjętych norm grupowych, przyjmuje , respektuje i tworzy zasady zabawy w grupie, współdziała z dziećmi w zabawie, pracach użytecznych , podczas odpoczynku.
JESIEŃ DAJE NAM OWOCE
dziecko:
- wyraża swoje rozumienie świata , zjawisk i rzeczy znajdujących się w bliskim otoczeniu za pomocą tańca, impresji plastycznych, konstrukcji z materiału naturalnego,
- posługuje się językiem polskim w mowie zrozumiałej dla dzieci i osób dorosłych,
- posługuje się w zabawie i w trakcie wykonywania innych czynności pojęciami dotyczącymi następstwa czasu, w tym nazwami pór roku,
- posługuje się pojęciami dotyczącymi życia roślin, korzystania z dóbr przyrody np. owoców
Wiersz pt."W przedszkolu jak w domu" ( B. Szelągowska)
Czy słońce na niebie, czy deszcz z nieba leci,
Idą do przedszkola z rodzicami dzieci.
W przedszkolu zabawek i książek bez liku,
Każdy ma tam miejsce przy małym stoliku.
Razem z naszą Panią, pilnie się uczymy.
Gdy czas na zabawę, chętnie się bawimy.
Powiem Wam coś jeszcze! Nie mówcie nikomu…
Że my się czujemy jak u siebie w domu!
Piosenka „Jestem sobie przedszkolaczek”
1.Jestem sobie przedszkolaczek,
Nie grymaszę i nie płaczę,
Na bębenku marsza gram,
Ram tam tam, ram tam tam
2. Mamy tu zabawek wiele,
Razem bawić się weselej,
Bo kolegów dobrych mam,
Ram tam tam, ram tam tam.
3. Mamy klocki, kredki, farby,
To są nasze wspólne skarby,
Bardzo dobrze tutaj nam,
Ram tam tam, ram tam tam.
4. Kto jest beksą i mazgajem,
Ten się do nas nie nadaje,
Niechaj w domu siedzi sam,
Ram tam tam, ram tam tam.
Nauka piosenki metodą ze słuchu.
Opracowała: M. Bartelak