GRUPA I POZIOMKI
LISTOPAD
ZADANIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE
Tematy kompleksowe:
- Jestem małym patriotą
- Dbam o zdrowie jesienią
Cele:
Dziecko:
- poznaje symbole narodowe , potrafi wyjaśnić pojęcie patriota
- wyróżnia flagę swojego kraju pośród innych flag
- porównuje przedmioty ze względu na daną cechę
- przelicza przedmioty w zakresie 3
- wie czym jest piramida zdrowia
- określa, które produkty spożywcze są zdrowe, a które niezdrowe
- zna swoje prawa i obowiązki
- rozwija sprawność manualną
- śpiewa piosenki z dziecięcego repertuaru
- recytuje wiersze
- porusza się w rytm muzyki
,,Deszczyk”
sł. L. Wiszniewski
muz. M. Kaczurbina
Pada, pada, deszczyk pada,
deszczu już za wiele,
deszczu już za wiele.
Pójdę do przedszkola,
bo mi tam weselej.
Pożycz, pożycz mi, babuniu,
swego parasola,
swego parasola.
Chociaż deszczyk pada,
pójdę do przedszkola.
,,Jesienna szaruga”
B. Forma
Deszcz po szybie ścieka
sza, sza, sza,
kapią krople deszczu
pla, pla, pla.
Wiatr piosenkę śpiewa
uu, uu, uu,
szumią z wiatrem drzewa
szu, szu, szu.
Opracowała: A. Wilińska
PAŹDZIERNIK
ZADANIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE
,,OWOWCE I WARZYWA”
,,JESIEŃ W PARKU I LESIE”
Dziecko:
- poznaje zawód lekarza oraz jego niezbędne narzędzia do jego pracy;
- poznaje zwierzęta mieszkające w lesie;
- poznaje dary jesieni;
- poznaje różne owowce i warzywa (za pomocą zmysłów);
- przelicza elementy w dostępnym zakresie;
- określa położenie przedmiotów w przestrzeni;
- kontunuuje rytmy;
- śpiewa piosenki z dziecięcego reperuaru;
- recytuje wiersze, ilustruje jego treść ruchem;
- porusza się w rytm muzyki;
- muzykuje z użyciem materiału przyrodniczego;
- występuje przed publicznością z okazji pasowania;
,,Pac, gruszka do fartuszka”
sł. S. Karaszewski
muz. A. Szaliński
Pod owocami zgina się grusza,
wiatr konarami gruszy porusza.
Pac, gruszka,
pac, gruszka,
hop do fartuszka.
Spadają gruszki od soku miękkie,
Nad gruszą krążą osa i szerszeń.
Pac, gruszka,
pac, gruszka,
hop do fartuszka.
Ja, choć nie jestem szerszeniem, osą,
też lubię gruszki pachnące rosą!
Pac, gruszka,
pac, gruszka,
hop do fartuszka.
Stanę pod gruszą i w mój fartuszek,
dla wszytskich dzieci nazbieram gruszek!
Pac, gruszka,
pac, gruszka,
hop do fartuszka.
,,Idzie jeż”
Małgorzata Barańska
Idzie sobie dróżką jeż
i ja dróżką idę też.
Gdy poczeka kilka chwilek,
sprawdzę ile niesie szpilek.
Nie chciał czekać. Ha, no cóż.
Jeż w gęstwinie zniknął już.
Opracowała: M. Lewandowska
WRZESIEŃ
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE:
Tematy kompleksowe:
- Witamy w przedszkolu
- Moja droga do przedszkola
Cele:
Dziecko:
- poznaje kolegów z grupy;
- poznaje zasady obowiązujące w grupie przedszkolnej;
- poznaje zasady bezpiecznego korzystania z urządzeń na placu zabaw;
- poznaje pomieszczenia w przedszkolu;
- poznaje zasady bezpiecznego przechodzenia przez jezdnię;
- rozpoznaje światła na sygnalizatorze świetlnym;
- uczy się udzielać pierwszej pomocy;
- rozpoznaje i nazywa pojazdy specjalistyczne;
- poznaje wybrane zawody (policjant, ratownik);
- rozwija orientację przestrzenną;
- kontynuuje rytmy dwu, trzy-elementowe;
- przelicza elementy zbiorów;
- rozwija sprawność manualną;
- śpiewa piosenki z dziecięcego repertuaru.
Piosenka
„Maszeruje mała Ania”
(sł. I muz. B. Forma)
Maszeruje mała Ania razem z rodzicami,
głośno śpiewa im piosenkę z wiatrem i ptakami.
Ref. La, la, la, śpiewaj też,
la, la, la, jeśli chcesz.
Opowiada o przedszkolu i o miłej pani,
o zabawkach i o swojej przyjaciółce Hani.
Ref. La, la, la, śpiewaj też,
la, la, la, jeśli chcesz.
Opracowała: A. Czajkowska