GRUPA II MIRABELKI

Opublikowano: 2024-09-04 19:08, Numer artykułu: 85977 , Autor: A.Czajkowska

PAŹDZIERNIK

ZADANIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE:

 

Tematy kompleksowe:

,,Owoce i warzywa"

,,Jesień w parku i lesie"

 

Dziecko:

  • poznaje zawód lekarza oraz jego niezbędne narzędzia do jego pracy;
  • poznaje zwierzęta mieszkające w lesie;
  • poznaje dary jesieni;
  • poznaje różne owowce i warzywa (za pomocą zmysłów);
  • przelicza elementy w dostępnym zakresie;
  • określa położenie przedmiotów w przestrzeni;
  • kontunuuje rytmy;
  • śpiewa piosenki z dziecięcego reperuaru;
  • recytuje wiersze, ilustruje jego treść ruchem;
  • porusza się w rytm muzyki;
  • muzykuje z użyciem materiału przyrodniczego;
  • występuje przed publicznością z okazji pasowania;

,,Pac, gruszka do fartuszka”

sł. S. Karaszewski

muz. A. Szaliński

Pod owocami zgina się grusza,

wiatr konarami gruszy porusza.

Pac, gruszka,

pac, gruszka,

hop do fartuszka.

Spadają gruszki od soku miękkie,

Nad gruszą krążą osa i szerszeń.

Pac, gruszka,

pac, gruszka,

hop do fartuszka.

Ja, choć nie jestem szerszeniem, osą,

też lubię gruszki pachnące rosą!

Pac, gruszka,

pac, gruszka,

hop do fartuszka.

Stanę pod gruszą i w mój fartuszek,

dla wszytskich dzieci nazbieram gruszek!

Pac, gruszka,

pac, gruszka,

hop do fartuszka.

 

,,Idzie jeż”

Małgorzata Barańska

Idzie sobie dróżką jeż

i ja dróżką idę też.

Gdy poczeka kilka chwilek,

sprawdzę ile niesie szpilek.

Nie chciał czekać. Ha, no cóż.

Jeż w gęstwinie zniknął już.

 

Opracowała: M. Lewandowska

 


 

WRZESIEŃ

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE:

 

Tematy kompleksowe:

  1. Witamy w przedszkolu
  2. Moja droga do przedszkola

Cele:

Dziecko:

- poznaje kolegów z grupy;

- poznaje zasady obowiązujące w grupie przedszkolnej;

- poznaje zasady bezpiecznego korzystania z urządzeń na placu zabaw;

- poznaje pomieszczenia w przedszkolu;

- poznaje zasady bezpiecznego przechodzenia przez jezdnię;

- rozpoznaje światła na sygnalizatorze świetlnym;

- uczy się udzielać pierwszej pomocy;

- rozpoznaje i nazywa pojazdy specjalistyczne;

- poznaje wybrane zawody (policjant, ratownik);

- rozwija orientację przestrzenną;

- kontynuuje rytmy dwu, trzy-elementowe;

- przelicza elementy zbiorów;

- rozwija sprawność manualną;

- śpiewa piosenki z dziecięcego repertuaru.

 Piosenka

„Maszeruje mała Ania”

(sł. I muz. B. Forma)

Maszeruje mała Ania razem z rodzicami,

głośno śpiewa im piosenkę z wiatrem i ptakami.

Ref. La, la, la, śpiewaj też,

la, la, la, jeśli chcesz.

Opowiada o przedszkolu i o miłej pani,

o zabawkach i o swojej przyjaciółce Hani.

Ref. La, la, la, śpiewaj też,

la, la, la, jeśli chcesz.

 

Opracowała: A. Czajkowska