GRUPA II MIRABELKI

Opublikowano: 2024-09-04 19:08, Numer artykułu: 85977 , Autor: A.Czajkowska

 

LISTOPAD

ZADANIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE

 

Tematy kompleksowe:

- Jestem małym patriotą

- Dbam o zdrowie jesienią

Cele:

Dziecko:

- poznaje symbole narodowe , potrafi wyjaśnić pojęcie patriota

- wyróżnia flagę swojego kraju pośród innych flag

- porównuje przedmioty ze względu na daną cechę

- przelicza przedmioty w zakresie 3

- wie czym jest piramida zdrowia

- określa, które produkty spożywcze są zdrowe, a które niezdrowe

- zna swoje prawa i obowiązki

- rozwija sprawność manualną

- śpiewa piosenki z dziecięcego repertuaru

- recytuje wiersze

- porusza się w rytm muzyki

 

,,Deszczyk”

sł. L. Wiszniewski

muz. M. Kaczurbina

Pada, pada, deszczyk pada,

deszczu już za wiele,

deszczu już za wiele.

Pójdę do przedszkola,

bo mi tam weselej.

 

Pożycz, pożycz mi, babuniu,

swego parasola,

swego parasola.

Chociaż deszczyk pada,

pójdę do przedszkola.

 

,,Jesienna szaruga”

B. Forma

 

Deszcz po szybie ścieka

sza, sza, sza,

kapią krople deszczu

pla, pla, pla.

Wiatr piosenkę śpiewa

uu, uu, uu,

szumią z wiatrem drzewa

szu, szu, szu.

 

 Opracowała: A. Wilińska


 

PAŹDZIERNIK

ZADANIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE:

 

Tematy kompleksowe:

,,Owoce i warzywa"

,,Jesień w parku i lesie"

 

Dziecko:

  • poznaje zawód lekarza oraz jego niezbędne narzędzia do jego pracy;
  • poznaje zwierzęta mieszkające w lesie;
  • poznaje dary jesieni;
  • poznaje różne owowce i warzywa (za pomocą zmysłów);
  • przelicza elementy w dostępnym zakresie;
  • określa położenie przedmiotów w przestrzeni;
  • kontunuuje rytmy;
  • śpiewa piosenki z dziecięcego reperuaru;
  • recytuje wiersze, ilustruje jego treść ruchem;
  • porusza się w rytm muzyki;
  • muzykuje z użyciem materiału przyrodniczego;
  • występuje przed publicznością z okazji pasowania;

,,Pac, gruszka do fartuszka”

sł. S. Karaszewski

muz. A. Szaliński

Pod owocami zgina się grusza,

wiatr konarami gruszy porusza.

Pac, gruszka,

pac, gruszka,

hop do fartuszka.

Spadają gruszki od soku miękkie,

Nad gruszą krążą osa i szerszeń.

Pac, gruszka,

pac, gruszka,

hop do fartuszka.

Ja, choć nie jestem szerszeniem, osą,

też lubię gruszki pachnące rosą!

Pac, gruszka,

pac, gruszka,

hop do fartuszka.

Stanę pod gruszą i w mój fartuszek,

dla wszytskich dzieci nazbieram gruszek!

Pac, gruszka,

pac, gruszka,

hop do fartuszka.

 

,,Idzie jeż”

Małgorzata Barańska

Idzie sobie dróżką jeż

i ja dróżką idę też.

Gdy poczeka kilka chwilek,

sprawdzę ile niesie szpilek.

Nie chciał czekać. Ha, no cóż.

Jeż w gęstwinie zniknął już.

 

Opracowała: M. Lewandowska

 


 

WRZESIEŃ

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE:

 

Tematy kompleksowe:

  1. Witamy w przedszkolu
  2. Moja droga do przedszkola

Cele:

Dziecko:

- poznaje kolegów z grupy;

- poznaje zasady obowiązujące w grupie przedszkolnej;

- poznaje zasady bezpiecznego korzystania z urządzeń na placu zabaw;

- poznaje pomieszczenia w przedszkolu;

- poznaje zasady bezpiecznego przechodzenia przez jezdnię;

- rozpoznaje światła na sygnalizatorze świetlnym;

- uczy się udzielać pierwszej pomocy;

- rozpoznaje i nazywa pojazdy specjalistyczne;

- poznaje wybrane zawody (policjant, ratownik);

- rozwija orientację przestrzenną;

- kontynuuje rytmy dwu, trzy-elementowe;

- przelicza elementy zbiorów;

- rozwija sprawność manualną;

- śpiewa piosenki z dziecięcego repertuaru.

 Piosenka

„Maszeruje mała Ania”

(sł. I muz. B. Forma)

Maszeruje mała Ania razem z rodzicami,

głośno śpiewa im piosenkę z wiatrem i ptakami.

Ref. La, la, la, śpiewaj też,

la, la, la, jeśli chcesz.

Opowiada o przedszkolu i o miłej pani,

o zabawkach i o swojej przyjaciółce Hani.

Ref. La, la, la, śpiewaj też,

la, la, la, jeśli chcesz.

 

Opracowała: A. Czajkowska