GRUPA III WISIENKI
PAŹDZIERNIK
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE:
Tematy kompleksowe:
1. Jesień w parku i lesie
2. Jesienne zbiory - owoce i warzywa
Cele:
Dziecko:
- potrafi opisać krajobraz jesienny- poznaje zwierzęta mieszkające w lesie
- poznaje dary jesieni
- poznaje owowce i warzywa zbierane jesienią
- przelicza elementy zbiorów
- tworzy grę planszową
- kontunuuje rytmy dwu-, trzy- i cztero-elementowe
- śpiewa piosenki z dziecięcego repertuaru
- porusza się w rytm muzyki
- recytuje wiersze
- rozwija sprawność manualną
- uczestniczy w zabawach ruchowych
Dwa malutkie jeże
sł. i muz. Urszula Pakuła
Dwa malutkie jeże,
jadą na rowerze,
idą leśną drogą,
tupią jedną nogą.
Gdy dzień w noc się zmienia,
szukają jedzenia,
zjadają robaki,
owady, ślimaki.
Dwa malutkie jeże…
Nie robią zapasów,
mieszkają wśród lasów,
śpią pod gałęziami,
nie jedzą salami.
Dwa malutkie jeże…
Co zrobię z kasztanami?
Hanna Zdzitowiecka
Z tych trzech będą grzybki,
ładnie je wygładzę,
w kępkę mchu zieloną,
jak w lesie posadzę.
Nad czwartym kasztankiem
potrudzę się chwilę
i zrobię dla mamy
koszyczek do szpilek
Piątemu dam rączki
i nóżki z patyka.
Będę miał zgrabnego
kasztanka-ludzika.
Deszczowa pogoda
Aneta Doroz
Pada deszcz kap, kap, kap,
po kałuży chlap, chlap, chlap.
A ja sobie idę drogą,
przytupując jedną nogą.
Parasolkę ładną mam,
w chowanego z deszczem gram.
Pod parasol chowam się,
wiem, że deszcz nie znajdzie mnie.
Jeszcze pelerynę mam,
taką krótką, mówię Wam.
Deszczyk nie przemoczy jej,
będę sucha hej, hej, hej.
A na koniec powiem Wam,
że o zdrowie swoje dbam.
Gdy deszcz pada kap, kap, kap,
idę sobie drogą, przytupując nogą.
I nie martwię się, że deszcz zmoczy mnie.
Opracowała
mgr Aleksandra Wilińska
WRZESIEŃ
ZADANIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE
1. ,,Witamy po wakacjach”
2. ,, Jesień w naszej okolicy”
Dziecko:
- rozpoznaje i nazywa emocje,
- wspólnie ustala i przestrzega zasad obowiązujących w grupie,
- dostrzega zmiany zachodzące w przyrodzie, dostrzega charakterystyczne cechy jesieni
- posługuje się pojęciami przyrodniczymi związanymi z jesienią,
- okazuje szacunek i tolerancję dla innych,
- wzbogaca słownictwo, wypowiada się na określony temat,
- rozpoznaje i nazywa figury geometryczne, segreguje elementy, przelicza zbiory
- wykonuje prace plastyczne z użyciem różnorodnych materiałów,
- poznaje nowe piosenki.
Hopsasa
A. H. Murgrabia
Hopsasa, hopsasa,
Na plac zabaw idę ja.
Mam wiaderko i szpadelek,
tam zabawy będzie wiele.
Już plac zabaw dzieci zbiera,
czeka na nas karuzela,
są huśtawki i zjeżdżalnie...
Tylko grzecznie, bo ktoś spadnie!
Chrupiące jabłka
E. Snieżkowska - Bielak
Zrywam od rana
jabłuszka pachnące,
bo z nich mama zrobi
placuszki chrupiące.
Pulchniutkie placuszki
z cukrem pudrem białym
będą łakomczuszki
chętnie zajadały!
,,Wesołe przedszkole” - piosenka
1. Gdy po lecie już nas wita
jesień piękna jak ze snów,
nasza grupa znakomita
do przedszkola wraca znów.
Ref: Tu zabawa na całego,
tu swe miejsce każdy ma.
Z koleżanką i z kolegą
zatańczymy raz i dwa!
2. Tu plac zabaw, nasza sala,
gdzie zabawek jest ze sto.
Przyzna zgodnie grupa cała,
że to dla nas drugi dom.
Ref: Tu zabawa na całego,
tu swe miejsce każdy ma.
Z koleżanką i z kolegą
zatańczymy raz i dwa!
Opracowanie: M. Lewandowska