GRUPA III WISIENKI

Opublikowano: 2025-08-28 18:34, Numer artykułu: 85976 , Autor: J.Bilecka

PAŹDZIERNIK

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE:

 

Tematy kompleksowe:
1. Jesień w parku i lesie
2. Jesienne zbiory - owoce i warzywa

 

Cele:
Dziecko:

- potrafi opisać krajobraz jesienny- poznaje zwierzęta mieszkające w lesie

- poznaje dary jesieni

- poznaje owowce i warzywa zbierane jesienią

- przelicza elementy zbiorów

- tworzy grę planszową

- kontunuuje rytmy dwu-, trzy- i cztero-elementowe

- śpiewa piosenki z dziecięcego repertuaru

- porusza się w rytm muzyki

- recytuje wiersze

- rozwija sprawność manualną

- uczestniczy w zabawach ruchowych


Dwa malutkie jeże
sł. i muz. Urszula Pakuła
Dwa malutkie jeże,
jadą na rowerze,
idą leśną drogą,
tupią jedną nogą.
Gdy dzień w noc się zmienia,
szukają jedzenia,
zjadają robaki,
owady, ślimaki.
Dwa malutkie jeże…
Nie robią zapasów,
mieszkają wśród lasów,
śpią pod gałęziami,
nie jedzą salami.
Dwa malutkie jeże…


Co zrobię z kasztanami?
Hanna Zdzitowiecka
Z tych trzech będą grzybki,
ładnie je wygładzę,
w kępkę mchu zieloną,
jak w lesie posadzę.
Nad czwartym kasztankiem
potrudzę się chwilę
i zrobię dla mamy
koszyczek do szpilek
Piątemu dam rączki
i nóżki z patyka.
Będę miał zgrabnego
kasztanka-ludzika.


Deszczowa pogoda
Aneta Doroz
Pada deszcz kap, kap, kap,
po kałuży chlap, chlap, chlap.
A ja sobie idę drogą,
przytupując jedną nogą.
Parasolkę ładną mam,
w chowanego z deszczem gram.
Pod parasol chowam się,
wiem, że deszcz nie znajdzie mnie.
Jeszcze pelerynę mam,
taką krótką, mówię Wam.
Deszczyk nie przemoczy jej,
będę sucha hej, hej, hej.
A na koniec powiem Wam,
że o zdrowie swoje dbam.
Gdy deszcz pada kap, kap, kap,
idę sobie drogą, przytupując nogą.
I nie martwię się, że deszcz zmoczy mnie.


Opracowała
mgr Aleksandra Wilińska


 

 

WRZESIEŃ

ZADANIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE

 

1.     ,,Witamy po wakacjach”

2.     ,, Jesień w naszej okolicy”

 

Dziecko:

  • rozpoznaje i nazywa emocje,
  • wspólnie ustala i przestrzega zasad obowiązujących w grupie,
  • dostrzega zmiany zachodzące w przyrodzie, dostrzega charakterystyczne cechy jesieni
  • posługuje się pojęciami przyrodniczymi związanymi z jesienią,
  • okazuje szacunek i tolerancję dla innych,
  • wzbogaca słownictwo, wypowiada się na określony temat,
  • rozpoznaje i nazywa figury geometryczne, segreguje elementy, przelicza zbiory
  • wykonuje prace plastyczne z użyciem różnorodnych materiałów,
  • poznaje nowe piosenki.

 

Hopsasa

A. H. Murgrabia

 

Hopsasa, hopsasa,

Na plac zabaw idę ja.

Mam wiaderko i szpadelek,

tam zabawy będzie wiele.

 

Już plac zabaw dzieci zbiera,

czeka na nas karuzela,

są huśtawki i zjeżdżalnie...

Tylko grzecznie, bo ktoś spadnie!

 

Chrupiące jabłka

E. Snieżkowska - Bielak

 

Zrywam od rana

jabłuszka pachnące,

bo z nich mama zrobi

placuszki chrupiące.

 

Pulchniutkie placuszki

z cukrem pudrem białym

będą łakomczuszki

chętnie zajadały!

 

,,Wesołe przedszkole” - piosenka

1. Gdy po lecie już nas wita
jesień piękna jak ze snów,
nasza grupa znakomita
do przedszkola wraca znów.

 

Ref: Tu zabawa na całego,
tu swe miejsce każdy ma.
Z koleżanką i z kolegą
zatańczymy raz i dwa!

 

2. Tu plac zabaw, nasza sala,
gdzie zabawek jest ze sto.
Przyzna zgodnie grupa cała,
że to dla nas drugi dom.

 

Ref: Tu zabawa na całego,
tu swe miejsce każdy ma.
Z koleżanką i z kolegą
zatańczymy raz i dwa!

 

Opracowanie: M. Lewandowska