GRUPA VI JAGÓDKI
WRZESIEŃ
Temat: W przedszkolu
Cele ogólne i szczegółowe:
-
poznawanie zasad i zwyczajów panujących w przedszkolu,
-
kształtowanie poczucia bezpieczeństwa i przynależności do grupy,
-
rozwijanie umiejętności współpracy i zgodnej zabawy z rówieśnikami,
-
doskonalenie umiejętności samoobsługowych w codziennych sytuacjach,
-
wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa w sali i ogrodzie przedszkolnym,
-
budowanie pozytywnego nastawienia do codziennego pobytu w przedszkolu.
Temat: Dbam o siebie i środowisko
Cele ogólne i szczegółowe:
-
kształtowanie nawyków higienicznych i zdrowotnych (mycie rąk, zębów, dbanie o czystość ciała),
-
rozwijanie świadomości potrzeby zdrowego odżywiania i ruchu,
-
uczenie odpowiedzialności za własne rzeczy i porządek wokół siebie,
-
kształtowanie postaw proekologicznych (oszczędzanie wody, energii, segregowanie odpadów),
-
rozwijanie wrażliwości na piękno przyrody i potrzebę jej ochrony,
-
budowanie poczucia sprawstwa – „ja też mogę dbać o siebie i o świat”.
Piosenka: „Przedszkole- drugi dom"
I. Gdy dzień wstaje i wita świat,
ranną porą wstaję i ja.
Mama pomaga ubierać się,
do przedszkola prowadzi mnie.
Ref.: Ja chodzę tam co dzień, obiadek dobry jem,
a po spacerze w sali,
wesoło bawię się.
Kolegów dobrych mam,
nie jestem nigdy sam
Przedszkole drugim domem jest.
II. Czasem rano trudno mi wstać,
chciałoby się leżeć i spać.
Lecz na mnie auto czeka, i miś,
w co będziemy bawić się dziś?
Ref.: Ja chodzę…
III. Zamiast mamy, panią tu mam,
bardzo dużo wierszyków znam.
Śpiewam i tańczę, wesoło mi,
i tak płyną przedszkolne dni.
Ref.: Ja chodzę…
Wiersz: G.Lipińska „Zmysły”
Każdy z nas 5 zmysłów ma!
Masz je Ty, mam i Ja!
Dwoje oczu mam-
Patrzę nimi tu i tam.
Dwoje uszu mam-
Wszystko dobrze słyszę sam.
Nos mi służy do wąchania,
Dłonie zaś do dotykania.
Język jest do smakowania,
Różnych potraw próbowania.
Opracowanie: O. Cembrowicz