GRUPA VI JABŁUSZKA

Opublikowano: 2024-09-04 19:06, Numer artykułu: 85973 , Autor: A.Czajkowska

Wrzesień

Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze.

 

1. Co słychać w przedszkolu?

-        dz. wie jakie zasady obowiązują w przedszkolu

-        dz. wie dlaczego warto dbać o zabawki

-        dz. wie jakie korzyści można czerpać z przynależności z grupy

 

2. Jak być super bezpiecznym?

-        dz. wie jak dbać o bezpieczeństwo w sali

-        potrafi udzielić pierwszej pomocy

-        dz. wie jak bezpiecznie przejść przez jezdnię

 

3. Jakie są moje supermoce?

-        dz, wie jak zbudowane jest jego ciało,

-        potrafi nazwać zmysły

-        wie jakie emocje może odczuwać

 

4. Kiedy Pani Jesień obchodzi urodziny?

-        dz. wie które grzyby są jadalne, a które niejadalne

-        dz. wie jak wygląda trójkąt

-        potrafi powiedzieć co dzieje się ze zwierzętami jesienią

-        dz. wie jakie barwy mają jesienne liście

 

“PRZEDSZKOLNE ZAKAMARKI”

Sł. i muz. Krystyna Gowik

 

  1. Są w przedszkolu różne miejsca, znane i nieznane nam.

Chcemy poznać tutaj wszystko, wiedzieć, co jest tu i tam.

Tutaj każdy kącik jest ciekawy taki.

Chcemy poznać tutaj wszystko, my- przedszkolaki!

Chcemy poznać tutaj wszystko, my- przedszkolaki!

 

Ref. I ktoś w końcu powie mi,

i ktoś w końcu powie mi,

 dokąd zaprowadzą mnie te wszystkie drzwi,

 dokąd zaprowadzą mnie te wszystkie drzwi.

 

  1. Oto proszę- nasza sala, obok inne sale są.

Tu łazienka, tu jadalnia, taki jakby

drugi dom.

Szatnia, kuchnia, schowek

i schodowe klatki.

Chcemy poznać tutaj wszystko,

my- pięciolatki!

Chcemy poznać tutaj wszystko,

my- pięciolatki!

 

Ref. I ktoś w końcu powie mi,

i ktoś w końcu powie mi,

 dokąd zaprowadzą mnie te wszystkie drzwi,

 dokąd zaprowadzą mnie te wszystkie drzwi.

 

  1. Tutaj mamy gabinety- w prawo, w lewo, prosto też.

Tu dyrekcja, tu pedagog, a tu logopeda jest.

Tędy na plac zabaw, ogród też zaprasza.

Chcemy poznać tutaj wszystko, my- grupa nasza!

Chcemy poznać tutaj wszystko, my- grupa nasza!

 

 

“KOLOROWE ŚWIATŁA”

sł i muz. Krystyna Gowik

 

  1. Gdy na rower wsiadam,

na głowę kask zakładam.

Już kręcą mi się koła.

Wycieczka to wesoła!

Rodzinka jedzie cała

i babcię też zabrała-

po drodze rowerowej

i szosie asfaltowej.

 

Ref.  Uwaga, uwaga!

Czy wiemy, co robimy,

gdy czerwone światło jest?

Wiemy- stoimy!

A bo będziemy robić, gdy zielone światło?

Ruszamy do przodu, zapamiętać to łatwo!

 

  1. Gdy autem jedzie tata

i wiezie mnie i brata,

to pasy zapinamy

i wtedy brrrum! Ruszamy.

Ostrożnie tak jedziemy,

wypadku mieć nie chcemy.

Spokojnie i bezpiecznie, z humorem też koniecznie!

 

Ref.  Uwaga, uwaga!

Czy wiemy, co robimy,

gdy czerwone światło jest?

Wiemy- stoimy!

A bo będziemy robić, gdy zielone światło?

Ruszamy do przodu, zapamiętać to łatwo!

 

  1. Kiedy idę z mamą,

to wtedy jest tak samo.

Bo piesi uważają,

gdy światła się zmieniają.

Popatrzeć trzeba w lewo,

popatrzeć trzeba w prawo,

a potem znowu w lewo-

i przejść przez jezdnię żwawo!

 

Ref.  Uwaga, uwaga!

Czy wiemy, co robimy,

gdy czerwone światło jest?

Wiemy- stoimy!

A bo będziemy robić, gdy zielone światło?

Ruszamy do przodu, zapamiętać to łatwo!

 

Wiersz

“Ruchy”

Iwona Róża Salach

 

Mam dwie ręce i dwie nogi.

ale jedną głowę,

dwoje oczu, dwoj uszu,

tyle zliczyć mogę.

Głową kręci szyja,

zapachy wącha nos.

Gdy myślę, dotykam czoła,

na głowie jeży się włos.

Czasami podpieram brodę

i groźnie unoszę brwi.

Usta układam w podkówkę-

wtedy gdy smutno mi.

Ręce układam na biodrach

albo opieram o łokcie.

Paluszki swoje oglądam.

O, jakie czyste paznokcie!

Z nóg robię bramkę małą,

zginam kolana także.

Stopami robię kroki,

na palcach stoję, a jakże.

A teraz posłuchaj uważnie,

o czym w wierszu jest mowa.

Wykonać te wszystkie ruchy

możesz ze mną spróbować.

 

 

 

Opracowała:

Maria Andrzejewska

Patrycja Klimek