GRUPA VII MALINKI

Opublikowano: 2024-09-04 19:06, Numer artykułu: 85972 , Autor: J.Bilecka

 

 

Listopad

 

Tematy:

1. Co powinien wiedzieć każdy Polak?

2.Czy Kujawiak może tańczyć Krakowiaka?
3. Gdzie można spotkać Małą Niedźwiedzicę i Wielką Niedźwiedzicę?
4.Co cieszy Mikołaja?
 
Cele: 
-dziecko zna polskie symbole: flaga,godło
-wie co świętujemy podczas Narodowego Święta Niepodległości 
-wie jak wygląda litera: i ,I, d,D k,K,E e
-wie jak wygląda cyfra: 5,0,6,7
-wie jak wyglądają stroje ludowe 
-wie co to Układ słoneczny
-potrafi zaśpiewać hymn polski
-zna postać św.Mikołaja
-dziecko wie co to znaczy "dzieciństwo bez przemocy"
 
Wiersz I.Salach "W Układzie Słonecznym"
 
W Toruniu żył Kopernik
i obserwował niebo.
Chciał poznać nowe gwiazdy 
chociaż nie wiedział dlaczego.
W czarnym bezkresnym kosmosie 
Jego myśl jak sputnik świeci.
Nie śniło mu się wcale,
że człowiek tutaj doleci.
Oglądał złote słońce 
i srebrny Księżyc badał.
Często nocował nad Wisłą o gwiazdach opowiadał.
On dowiódł,że nasza Ziemia 
podąża wokół Słońca,
chociaż uczeni mężowie
nie chcieli mu wierzyć do końca.
Rozsławił Kopernik Polskę
na całym wspólnym świecie.
Dlaczego wszyscy go znają,
pytajcie jeśli chcecie.
 
Opracowanie: M. Mrówczyńska
 

 

Wrzesień

Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze.

 

1. Co słychać w przedszkolu?

- dz. wie jakie zasady obowiązują w przedszkolu

- dz. wie dlaczego warto dbać o zabawki

- dz. wie jakie korzyści można czerpać z przynależności z grupy

 

2. Jak być super bezpiecznym?

-  dz. wie jak dbać o bezpieczeństwo w sali

-  potrafi udzielić pierwszej pomocy

-  dz. wie jak bezpiecznie przejść przez jezdnię

 

3. Jakie są moje supermoce?

-  dz. wie jak zbudowane jest jego ciało,

-  potrafi nazwać zmysły

-  wie jakie emocje może odczuwać

 

4. Kiedy Pani Jesień obchodzi urodziny?

-  dz. wie które grzyby są jadalne, a które niejadalne

-  dz. wie jak wygląda trójkąt

- potrafi powiedzieć co dzieje się ze zwierzętami jesienią

-  dz. wie jakie barwy mają jesienne liście

 

“PRZEDSZKOLNE ZAKAMARKI”

Sł. i muz. Krystyna Gowik

 

Są w przedszkolu różne miejsca, znane i nieznane nam.

Chcemy poznać tutaj wszystko, wiedzieć, co jest tu i tam.

Tutaj każdy kącik jest ciekawy taki.

Chcemy poznać tutaj wszystko, my- przedszkolaki!

Chcemy poznać tutaj wszystko, my- przedszkolaki!

 

Ref. I ktoś w końcu powie mi,

i ktoś w końcu powie mi,

 dokąd zaprowadzą mnie te wszystkie drzwi,

 dokąd zaprowadzą mnie te wszystkie drzwi.

 

Oto proszę- nasza sala, obok inne sale są.

Tu łazienka, tu jadalnia, taki jakby

drugi dom.

Szatnia, kuchnia, schowek

i schodowe klatki.

Chcemy poznać tutaj wszystko,

my- pięciolatki!

Chcemy poznać tutaj wszystko,

my- pięciolatki!

 

Ref. I ktoś w końcu powie mi,

i ktoś w końcu powie mi,

 dokąd zaprowadzą mnie te wszystkie drzwi,

 dokąd zaprowadzą mnie te wszystkie drzwi.

 

Tutaj mamy gabinety- w prawo, w lewo, prosto też.

Tu dyrekcja, tu pedagog, a tu logopeda jest.

Tędy na plac zabaw, ogród też zaprasza.

Chcemy poznać tutaj wszystko, my- grupa nasza!

Chcemy poznać tutaj wszystko, my- grupa nasza!

 

 

“KOLOROWE ŚWIATŁA”

sł i muz. Krystyna Gowik

 

Gdy na rower wsiadam,

na głowę kask zakładam.

Już kręcą mi się koła.

Wycieczka to wesoła!

Rodzinka jedzie cała

i babcię też zabrała-

po drodze rowerowej

i szosie asfaltowej.

 

Ref.  Uwaga, uwaga!

Czy wiemy, co robimy,

gdy czerwone światło jest?

Wiemy- stoimy!

A bo będziemy robić, gdy zielone światło?

Ruszamy do przodu, zapamiętać to łatwo!

 

Gdy autem jedzie tata

i wiezie mnie i brata,

to pasy zapinamy

i wtedy brrrum! Ruszamy.

Ostrożnie tak jedziemy,

wypadku mieć nie chcemy.

Spokojnie i bezpiecznie, z humorem też koniecznie!

 

Ref.  Uwaga, uwaga!

Czy wiemy, co robimy,

gdy czerwone światło jest?

Wiemy- stoimy!

A bo będziemy robić, gdy zielone światło?

Ruszamy do przodu, zapamiętać to łatwo!

 

Kiedy idę z mamą,

to wtedy jest tak samo.

Bo piesi uważają,

gdy światła się zmieniają.

Popatrzeć trzeba w lewo,

popatrzeć trzeba w prawo,

a potem znowu w lewo-

i przejść przez jezdnię żwawo!

 

Ref.  Uwaga, uwaga!

Czy wiemy, co robimy,

gdy czerwone światło jest?

Wiemy- stoimy!

A bo będziemy robić, gdy zielone światło?

Ruszamy do przodu, zapamiętać to łatwo!

 

Wiersz

“Ruchy”

Iwona Róża Salach

 

Mam dwie ręce i dwie nogi.

ale jedną głowę,

dwoje oczu, dwoj uszu,

tyle zliczyć mogę.

Głową kręci szyja,

zapachy wącha nos.

Gdy myślę, dotykam czoła,

na głowie jeży się włos.

Czasami podpieram brodę

i groźnie unoszę brwi.

Usta układam w podkówkę-

wtedy gdy smutno mi.

Ręce układam na biodrach

albo opieram o łokcie.

Paluszki swoje oglądam.

O, jakie czyste paznokcie!

Z nóg robię bramkę małą,

zginam kolana także.

Stopami robię kroki,

na palcach stoję, a jakże.

A teraz posłuchaj uważnie,

o czym w wierszu jest mowa.

Wykonać te wszystkie ruchy

możesz ze mną spróbować.

 

 

 

Opracowała:

Maria Andrzejewska

Patrycja Klimek