"Jagódki" grupa VII

Opublikowano: 2023-09-02 18:33, Numer artykułu: 14997 , Autor: A.Czajkowska

 

 

LISTOPAD

 

ZADANIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE:

 

 

CO POWINIENEM WIEDZIEĆ O POLSCE 

  • dz. poznaje literę t, T: małą, wielka, drukowaną i pisaną;
  • dz. poznaje cyfrę 6;
  • dz. zapoznaje się z postawami regionalnymi;
  • dz. zapoznaje się z kultura ludową;
  • dz. poznaje znanych Polaków i Polki oraz o ich osiągnięciach;
  • dz. dowiaduje się czym jest niepodległość

ZDROWIE NASZYM SKARBEM 

  • dz. poznaje literę d, D: mała, wielką, drukowana i pisaną;
  • dz. poznaje figurę geometryczną: prostokąt;
  • dz. utrwala wiedzą na temat ruchu w życiu człowieka 
  • dz. wypowiada się na temat zdrowego odżywiania 
  •  dz.utrwala nazwę specjalizacji lekarskich; 
  • dz. dowie się na czym polega praca lekarzy różnych specjalizacji 
  • dz. utrwala prawidłowy sposób mycia rąk; 
  • dz. utrwala wiedzę na temat praw i obowiązków dziec

 

Piosenka:

 

sł i muz Jolanta Kucharczyk

 

1. Dziś idziemy na wycieczkę do muzeum,
a w muzeum eksponatów jest tak wiele!
Są tu rzeźby i obrazy w złotych ramach,
delikatna, malowana porcelana.

 

2. Poznajemy tu historię naszej ziemi,
naszych przodków starodawne obyczaje.
Chcemy wiedzieć, jak mieszkali, pracowali,
jak po ciężkiej pracy wolny czas spędzali.

 

3. Stare meble i dywany, i firany,
i obrusy wyszywane w piękne wzory.
Poznajemy też muzykę – tańce, pieśni –
i niezwykłe, bardzo stare instrumenty.

 

4. Strój krakowski – krakowiaka, krakowianki –
i ludowy strój łowicki w barwne pasy.
Koraliki i koronki, śliczne wianki
myślą nas przenoszą w tamte dawne czasy.

 

Wiersz 

„Co to jest Polska?” – Czesław Janczarski

– Co to jest Polska? –
Spytał Jaś w przedszkolu.
Polska – to wieś i las,
i zboże w polu,
i szosa, którą pędzi
do miasta autobus,
i samolot, co leci
wysoko, na tobą.
Polska – to miasto,
strumień i rzeka,
i komin fabryczny,
co dymi z daleka,
a nawet obłoki,
gdy nad nami mkną.
Polska to jest także twój rodzinny dom.
A przedszkole? 

Tak – i przedszkole,
i róża w ogrodzie
i książka na stole.

 

Opracowała: O. Cembrowicz


 

 Październik 

Zadania wychowawczo- dydaktyczne:
 
IDZIE JESIEŃ PRZEZ ŚWIAT
- dziecko wyraża swoje rozumienie świata, zjawisk, za pomocą impresji plastycznych, tańca 
- dziecko posługuje się pojęciami dotyczącymi zjawisk przyrodniczych np. Opadanie liści z drzew, sezonowa wędrówka ptaków, dotyczącymi życia zwierząt w środowisku przyrodniczym, korzystania z dóbr przyrody 
- dziecko dostrzega emocjonalna wartość otoczenia przyrodniczego jako źródła satysfakcji estetycznej 
 
PRZYGOTOWANIE LUDZI I ZWIERZĄT DO ZIMY
- dziecko wyraża rozumienie świata, zjawisk za pomocą języka mówionego, posługuje się językiem pilskim w mówię zrozumiałej dla dzieci i dorosłych, mówi płynnie, wyraźnie 
- dziecko dostrzega, że zwierzęta posiadają zdolność odczuwania, przejawia w stosunku do nich życzliwość i troskę 
- dziecko rozpoznaje litery O, A, E, M, którymi jest zainteresowany na skutek zabawy i spontanicznych odkryć. 
 
Piosenka: „Nadchodzi Pani Jesień”
1. Już bociany i jaskółki
są daleko, w ciepłych krajach,
jednak dużo różnych zwierząt
w zimie właśnie tu zostaje.
Ref.: Ma wiewiórka już spiżarnię
pełną szyszek i orzechów,
niedźwiedź szuka legowiska,
jeż się ukrył w suchych liściach.
2. Dni zimowe są tak mroźne
i wokoło śniegu tyle,
a sikorki, wróble, gile
muszą jakoś przetrwać zimę.
Ref.: Już dla ptaków są karmniki
i na wodę poidełka.
Dzieci o nich pamiętają
i o ptaki zimą dbają!
 
Wiersz: „Kolorowy bukiet” B. Lewandowska 
Do parku przyszły
z przedszkola dzieci,
chcą zrobić z liści
barwny bukiecik.
Pod dębem leżą
brązowe liście.
Liście pod wierzbą
błyszczą srebrzyście.
Listki czerwone,
jak malowane,
leżą pod klonem
i pod kasztanem.
Serduszka złote
spadają z brzozy.
Jaś ma ochotę
w bukiet je włożyć.
Gdy ten bukiecik
stanie na stole,
ozdobi dzieciom
całe przedszkole.
 
Opracowała: O. Cembrowicz

 


 

 WRZESIEŃ

 

ZADANIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE

 

JESTEM SZEŚCIOLATKIEM

Dziecko:

- poznaje nową salę, kaciki zainteresowań, zabawki;

- rozpoznaje swój znaczek orientacyjny;

- przyjmuje, respektuje i tworzy zasady zabawy w grupie „Kodeks Grupowy”;

- współdziała z dziećmi w zabawie i w sytuacjach zadaniowych;

-  obdarza uwagą inne dzieci i osoby dorosłe.

 

 JESTEM BEZPIECZNY NA DRODZE

 Dziecko:

- orientuje się w bezpiecznym poruszaniu się po drogach i w korzystaniu ze środków transportu;

- rozróżnia wybrane pojazdy: lądowe, wodne, powietrzne;

- poznaje wybrane znaki drogowe.

 

,,Uliczne sygnały”J.Koczanowska

W dużym mieście wielki ruch,
samochodów wiele,
jeśli chcesz bezpiecznym być,
musisz o tym wiedzieć.
To czerwone woła: STOP,
stój i czekaj grzecznie,
a zielone prosi – idź,
możesz przejść bezpiecznie.
Przez ulicę można przejść,
tylko w takim miejscu,
gdzie mrugają światła dwa,
pasy są na przejściu.

Zapamiętaj jeszcze to:
gdy po mieście chodzisz,
musisz pod opieką być,
dorosłej osoby!

 

PIOSENKA

"PRZEDSZKOLE DRUGI DOM"

Słowa :autor nieznany, muz.Paweł Piotrowski

Gdy dzień wstaje i wita świat,
ranną porą wstaję i ja.
Mama pomaga ubierać się,
do przedszkola prowadzi mnie.

Ja chodzę tam co dzień,
obiadek dobry jem,
a po spacerze, w sali
wesoło bawię się.
Kolegów dobrych mam,
nie jestem nigdy sam,
przedszkole domem drugim jest.

Czasem rano trudno mi wstać.
Chciałoby się leżeć i spać,
Lecz na mnie czeka auto i miś.
W co będziemy bawić się dziś?

Ja chodzę tam co dzień …

Zamiast mamy panią tu mam,
bardzo dużo wierszyków znam.
Śpiewam i tańczę, wesoło mi,
i tak płyną przedszkolne dni.

Ja chodzę tam co dzień …

 

 Opracowała: A. Czajkowska