"Mirabelki" grupa II

Opublikowano: 2023-09-02 18:36, Numer artykułu: 15005 , Autor: A.Czajkowska

 

GRUDZIEŃ
ZADANIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE:

 

 

 



Dziecko:
- zapozna się z postacią Mikołaja w kontekście kulturowym,
- rozwijać będzie percepcję słuchową,
- udoskonali umiejętność przeliczania,
- nauczy się dobierać ubrania odpowiednio do pory roku,
- dowie się jakie są oznaki nadchodzącej zimy ,
- rozwinie umiejętność wypowiadania się,
- dowie się jak przygotowujemy się do świąt Bożego Narodzenia,
- pozna tradycje świąteczne,
- udekoruje świąteczną choinkę,
- upiecze swiąteczne pierniki,
- pozna świąteczne potrawy.


Piosenka ,,Tupu tup po śniegu"
Przyszła zima biała,
śniegu nasypała
Zamroziła wodę,
staw pokryła lodem
Tupu, tup po śniegu
Dzyń, dzyń, dzyń na sankach
skrzypu , skrzyp na mrozie
lepimy bałwanka x2
Kraczą głośno wrony
Marzną nam ogony
mamy pusto w brzuszku
dajcie nam okruszków.
Tupu, tup po śniegu
Dzyń, dzyń, dzyń na sankach
skrzypu , skrzyp na mrozie
lepimy bałwanka x2
Ciepłe rękawiczki
i wełniany szalik,
białej, mroźnej zimy,
nie boję się wcale.
Tupu, tup po śniegu
Dzyń, dzyń, dzyń na sankach
skrzypu , skrzyp na mrozie
lepimy bałwanka x2
Wiersz „Lepimy bałwana” Tadeusz Kubiak
Od samego rana lepimy
lepimy bałwana.
Nos ma z marchwi, wielki,
oczy – dwa węgielki.
Co to? Jaś ze Zbyszkiem
niosą jeszcze miskę!
No i patrzcie – oto
bałwan w kapeluszu!
Teraz już mu śnieżek
nie zaprószy uszu.

 

Opracowała: E. Czerniak

 

 

 


 

Listopad 

ZADANIA   DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE:

 

 

Dziecko:

-utrwala nazwy kolorów

-zapozna się z wyglądem Flagi Polski

-słucha uważnie wiersza, opowiadania, piosenki

-wymienia nazwy wybranych urządzeń elektrycznych

-wie, że z urządzeń elektrycznych należy korzystać pod nadzorem osoby dorosłej

-uczestniczy w zabawach ruchowych przy muzyce.

 

WIERSZ:

Barbara  Szelągowska „Urządzenia elektryczne”.

Tyle w kuchni jest urządzeń!

Tu lodówka, a tam czajnik…

Przy chlebaku toster stoi,

Pod kuchenką zaś – piekarnik.

A w łazience coś znajdziemy?

Oczywiście! Patrzcie, pralka!

Może włosy czas wysuszyć?

Po to przecież jest suszarka!

A w pokoju co znajdziemy?

Telewizor stoi sobie,

a do tego jeszcze radio!

Może teraz coś porobię?

Czas mieszkanie poodkurzać.

Już odkurzacz głośno warczy!

Jak to wszystko w domu działa?

Tu po prostu prąd wystarczy!

 

PIOSENKA:

Słowa i muzyka: Krystyna Gowik   „Nasza Polska”.

1).W naszej Polsce mamy góry.

Tam niejeden strumyk płynie.

Tam jeziorka patrzą w chmury.

Owce chodzą po dolinie.

Na,na,na,na,na,na.

Owce chodzą po dolinie.

Na,na,na,na,na,na.

Owce chodza po dolinie. 

2).W naszej Polsce mamy morze.

Ono Bałtyk się nazywa.

A nad morzem piękne plaże.

A na falach mewa pływa.

Na,na,na,na,na,na.

A na falach mewa pływa.

Na,na,na,na,na,na.

A na falach mewa pływa.

 

Opracowała: E.Gorzelańczyk.


 

PAŹDZIERNIK

ZADANIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE:

 

Dziecko:
• utrwali informacje o owocach,
• rozpozna owoce za pomocą zmysłów,
• udoskonali umiejętność przeliczania,
• rozwiąże zagadkę o Jeżu,
• ułoży rytm według wzoru,
• wypowie się zdaniami na określony temat,
• pozna prawa i obowiązki dziecka,
• dowie się jakie są rodzaje domów,
• rozwinie słownictwo związane ze zwierzętami,
• dowie się czym jest schronisko dla zwierząt,
• będzie doskonalić motorykę małą i dużą. 

 

Wiersz
„Opiekun zwierząt”
(autor Agata Widzowska)
Gdy mieszka z tobą pies albo kotek,
uszaty królik, chomik chrobotek,
zadbaj o jego wszelkie wygody:
dobre jedzenie, dostęp do wody,
ciepłe posłanie, miskę, zabawki
i spacer wokół zielonej trawki.
Poznaj zwyczaje swoich pupili,
wiedz, jak im można życie umilić.
Chomik w dzień sypia, a psoci w nocy,
kot może z szafy na głowę skoczyć…
Każde zwierzątko pragnie opieki,
więc, gdy choruje, zadbaj o leki!

 

Piosenka
„Warzywa i owoce”
(sł. i muz. Krystyna Gowik)
1. Mama codziennie warzywa gotuje.
Każde warzywo inaczej smakuje.
Wszystkie warzywa są smaczne i zdrowe.
Śmieją się do nas i są kolorowe.
Ref.: Czy to wielka dynia, czy marchewka mała
chcą do brzuszka szybko wskoczyć. Mama mi je dała. (bis)
2. Mama codziennie owoce kupuje,
a każdy owoc inaczej smakuje.
Wszystkie owoce są smaczne i zdrowe.
Śmieją się do nas i są kolorowe.
Ref.: Czy to słodka gruszka, czy truskawka mała
chcą do brzuszka szybko wskoczyć. Mama mi je dała.

 

 

Opracowała: Paulina Liman

 


WRZESIEŃ
ZADANIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE:

 



Jestem przedszkolakiem!
Poznawanie rozkładu sali i pomieszczeń przedszkolnych; stwarzanie
przyjaznej atmosfery w nowej sytuacji dla dziecka; uczestniczenie w
zabawach i zajęciach organizowanych przez nauczyciela; kształtowanie
umiejętności zgodnego współdziałania w grupie.
Mirabelki to my!
Utożsamianie się z nazwą swojej grupy – „Mirabelki”, rozpoznawanie
symbolu grupy spośród innych – budowanie przynależności do grupy.
Rozpoznawanie i nazywanie swojego znaczka w różnych miejscach sali,
posługiwanie się imieniem.


Piosenka „Do przedszkola idzie maluch”
1. Do przedszkola idzie maluch, tup, tup, tup, tup,
wszyscy dziś malucha chwalą, tup, tup, tup, tup.
2. Zna wierszyki i piosenki, la, la, la, la,
zawsze chodzi uśmiechnięty, la, la, la, la.
3. Podskakują razem dzieci, hop, hop, hop, hop,
bo tu bawią sie najlepiej, hop, hop, hop, hop.

 

Wiersz „Hopsa są oto ja”
Hopsa sa oto ja
Rączki dwie, nóżki dwie
Hopsa sa każdy wie
Brzuszek, plecy, szyja, kark
Hopsa sa oto ja
Głowa dwoje uszu ma
Usta, oczy, czoło, nos
No i włosów cała moc
Hopsa sa oto ja.

 

Opracowała: E. Czerniak