"Wisienki" grupa III

Opublikowano: 2023-09-02 18:35, Numer artykułu: 15004 , Autor: A.Czajkowska

 

GRUDZIEŃ


ZADANIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE

 



Dziecko:

  • wzbogacanie wiedzy o dinozaurach
  • zapoznanie z życiem dinozaurów
  • zapoznanie z zasadami zachowania bezpieczeństwa podczas zabaw zimą
  • zdobywanie wiadomości dotyczących charakterystycznych cech zimy
  • rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych),
  • rozwijanie umiejętności społecznych
  • nabywanie koordynacji wzrokowo-ruchowej
  • rozwijanie umiejętności przeliczania wyodrębnionych przedmiotów z wymienianiem liczebników głównych
  • doskonalenie umiejętności posługiwania się określeniami: mały – duży, krótki – długi, nisko – wysoko
  • zapoznanie ze zwyczajem składania życzeń świątecznych i wysyłania kart z życzeniami
  • poznanie tradycji związanych ze świętami Bożego Narodzenia
  • pobudzanie ekspresji plastycznej
  • uczestniczenie w zabawach rytmicznych i ruchowych

Piosenka ,,Tupu tup po śniegu"

Przyszła zima biała,
śniegu nasypała
Zamroziła wodę,
staw pokryła lodem
Tupu, tup po śniegu
Dzyń, dzyń, dzyń na sankach
skrzypu , skrzyp na mrozie
lepimy bałwanka x2
Kraczą głośno wrony
Marzną nam ogony
mamy pusto w brzuszku
dajcie nam okruszków.
Tupu, tup po śniegu
Dzyń, dzyń, dzyń na sankach
skrzypu , skrzyp na mrozie
lepimy bałwanka x2
Ciepłe rękawiczki
i wełniany szalik,
białej, mroźnej zimy,
nie boję się wcale.
Tupu, tup po śniegu
Dzyń, dzyń, dzyń na sankach
skrzypu , skrzyp na mrozie
lepimy bałwanka x2


Wiersz B.Szelągowskiej „Sypie śnieg”

Sypie śnieg.

Syp się, śniegu, sypu, syp!

Lećcie płatki z nieba!

Sanki suną po ścieżce.

Więcej śniegu trzeba!

Syp się, śniegu, sypu, syp!

Tańcuj z nami w koło.

„Sanna! Sanna!” – woła ktoś,

ale nam wesoło!

Syp się, śniegu, sypu, syp!

Konik ciągnie sanie.

Jak dojedzie do swej stajni,

sianka snop dostanie.

 

Opracowała: mgr P. Klimek


 LISTOPAD

ZADANIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE:

Dziecko:

  • nazywa członków bliższej rodziny i dalszej rodziny: mama, tata, brat, siostra, babcia, dziadek, wujek, ciocia,
  • rozpoznaje i nazywa wybrane zwierzęta hodowane w domu,
  • podaje wiadomości na temat ważniejszych wydarzeń z życia rodzinnego,
  • przestrzega umów dotyczących zgodnego funkcjonowania w grupie
  • rozwiązuje proste zagadki,
  • skupia uwagę na przedmiotach, treściach (krótkich) przekazywanych przez nauczyciela,
  • porównuje przedmioty; klasyfikowanie ich ze względu na jakość (np. barwa, wielkość) i przynależność (np. klocki do klocków, kredki do kredek)

PIOSENKA

,,Moja rodzina”

Kiedy jest mi smutno, mama mnie pocieszy,

mocno mnie przytuli, nigdzie się nie spieszy.

Ref.: Mama, tata, siostra, brat to jest mój rodzinny świat.

Teraz chcę powiedzieć wam: Dobrze, że rodzinę mam.

Z siostrą albo z bratem często się bawimy,

rower, piłka, rolki bardzo to lubimy

Ref.: Mama, tata…

Z tatą porozmawiać mogę dnia każdego, jest mym przyjacielem i dobrym kolegą.

Ref.: Mama, tata…

 

WIERSZ

,,W PRZEDSZKOLU JAK W DOMU”

Czy słońce na niebie, czy deszcz z nieba leci,
Idą do przedszkola z rodzicami dzieci.
W przedszkolu zabawek i książek bez liku,
Każdy ma tam miejsce przy małym stoliku.
Razem z naszą Panią, pilnie się uczymy.
Gdy czas na zabawę, chętnie się bawimy.
Powiem Wam coś jeszcze! Nie mówcie nikomu…
Że my się czujemy jak u siebie w domu!

 

Opracowała: E. Antczak


PAŹDZIERNIK

ZADANIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE:

  

Krąg tematyczny: Idzie jesień… przez ogród i sad

Dziecko:

- poznaje różne owoce i warzywa,

- uważnie słucha opowiadania  i odpowiada na pytania dotyczące treści utworu,

- segreguje owoce i warzywa według kolorów,

- śpiewa refren piosenki,

- wymienia owoce i warzywa występujące w piosence,

- wie, że spożywanie owoców i warzyw jest zdrowe,

- rozwija sprawność manualną,

- rozwija umiejętność przeliczania w zakresie 4.

Krąg tematyczny: Idzie jesień… do zwierząt

Dziecko:

- rozwija spostrzegawczość wzrokową,

- słucha z uwagą czytanego tekstu,

- rozpoznaje wiewiórkę i określa, czym się żywi,

- wie jak zwierzęta przygotowują się do zimy,

- śpiewa piosenkę,

- składa obrazek z trzech części,

- wie, jak zachowuje się przyjaciel lasu,

- wie, co robi jeż jesienią,

- liczy, stosując liczebniki porządkowe w zakresie 4.

 

Piosenka

„Zwierzęta jesienią”

(sł. i muz. B. Forma)

1. Szuka orzechów

wiewióreczka mała,

pewnie już kilka

w dziupli zebrała.

Ref.: Będą zapasy

na zimowe czasy. (2 x)

2. Jeżyk pod liśćmi

znalazł legowisko.

Czuje, że zima

jest bardzo blisko.

Ref.: Spać smacznie będzie,

aż wiosna przybędzie. (2 x)

3. Robi porządki

w norce myszka mała,

ziarenek wiele

dawno zebrała.

Ref.: Dla swej rodziny

na czas długiej zimy. (2 x)

 

 

Opracowała: Anna Jeska

 


 

 

WRZESIEŃ

Zadania dydaktyczno – wychowawcze:

  1. Jesteśmy Wisienkami, potrafimy bawić się w zgodzie.

    Budowanie pozytywnych relacji w grupie przedszkolnej poprzez naukę zabawy w zgodzie, zwracanie uwagi na uczucia i potrzeby innych członków grupy, wzajemną pomoc i życzliwość.

  2. Moja droga do przedszkola. Zapoznanie z podstawowymi zasadami ruchu drogowego, wykorzystywanymi przez pieszych. Wdrażanie do konieczności przestrzegania zasad bezpieczeństwa w pobliżu ulic oraz miejsc gdzie poruszają się samochody.

A. Doda„Powiem wam w sekrecie”

 

Pani w przedszkolu mi powiedziała,

jak przez ulicę przechodzi się.

Ja już nie jestem całkiem taka mała,

więc powiem wam w sekrecie,

bo pewnie o tym nie wiecie.

Rozglądaj się uważnie

w lewo, w prawo, w lewo.

Nic nie jedzie,

więc przechodź przez ulicę,

mój mały kolego!

 

 

B. Forma „Moje przedszkole”

 

I. Maszeruję rano

do przedszkola z mamą,

śpiewa ptak, wiatr powiewa,

a ja głośno śpiewam.

 

Ref.: Czas wesoło płynie

w przedszkolnej drużynie,

tu przyjaciół mam

i nie jestem sam,

tu przyjaciół mam

i nie jestem sam.

 

II. W drzwiach nas wita pani,

mam laurkę dla niej,

w sali już jest wesoło,

wszyscy robią koło.

Ref.: Czas wesoło…

 

III. Znam magiczne słowa:

proszę i przepraszam,

powiem wam – zawsze chętnie

do przedszkola wracam.

 

 

 

Opracowała: A. Chojnacka