"Wisienki" grupa III

GRUDZIEŃ
ZADANIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE
Dziecko:
- wzbogacanie wiedzy o dinozaurach
- zapoznanie z życiem dinozaurów
- zapoznanie z zasadami zachowania bezpieczeństwa podczas zabaw zimą
- zdobywanie wiadomości dotyczących charakterystycznych cech zimy
- rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych),
- rozwijanie umiejętności społecznych
- nabywanie koordynacji wzrokowo-ruchowej
- rozwijanie umiejętności przeliczania wyodrębnionych przedmiotów z wymienianiem liczebników głównych
- doskonalenie umiejętności posługiwania się określeniami: mały – duży, krótki – długi, nisko – wysoko
- zapoznanie ze zwyczajem składania życzeń świątecznych i wysyłania kart z życzeniami
- poznanie tradycji związanych ze świętami Bożego Narodzenia
- pobudzanie ekspresji plastycznej
- uczestniczenie w zabawach rytmicznych i ruchowych
Piosenka ,,Tupu tup po śniegu"
Przyszła zima biała,
śniegu nasypała
Zamroziła wodę,
staw pokryła lodem
Tupu, tup po śniegu
Dzyń, dzyń, dzyń na sankach
skrzypu , skrzyp na mrozie
lepimy bałwanka x2
Kraczą głośno wrony
Marzną nam ogony
mamy pusto w brzuszku
dajcie nam okruszków.
Tupu, tup po śniegu
Dzyń, dzyń, dzyń na sankach
skrzypu , skrzyp na mrozie
lepimy bałwanka x2
Ciepłe rękawiczki
i wełniany szalik,
białej, mroźnej zimy,
nie boję się wcale.
Tupu, tup po śniegu
Dzyń, dzyń, dzyń na sankach
skrzypu , skrzyp na mrozie
lepimy bałwanka x2
Wiersz B.Szelągowskiej „Sypie śnieg”
Sypie śnieg.
Syp się, śniegu, sypu, syp!
Lećcie płatki z nieba!
Sanki suną po ścieżce.
Więcej śniegu trzeba!
Syp się, śniegu, sypu, syp!
Tańcuj z nami w koło.
„Sanna! Sanna!” – woła ktoś,
ale nam wesoło!
Syp się, śniegu, sypu, syp!
Konik ciągnie sanie.
Jak dojedzie do swej stajni,
sianka snop dostanie.
Opracowała: mgr P. Klimek
LISTOPAD
ZADANIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE:
Dziecko:
- nazywa członków bliższej rodziny i dalszej rodziny: mama, tata, brat, siostra, babcia, dziadek, wujek, ciocia,
- rozpoznaje i nazywa wybrane zwierzęta hodowane w domu,
- podaje wiadomości na temat ważniejszych wydarzeń z życia rodzinnego,
- przestrzega umów dotyczących zgodnego funkcjonowania w grupie
- rozwiązuje proste zagadki,
- skupia uwagę na przedmiotach, treściach (krótkich) przekazywanych przez nauczyciela,
- porównuje przedmioty; klasyfikowanie ich ze względu na jakość (np. barwa, wielkość) i przynależność (np. klocki do klocków, kredki do kredek)
PIOSENKA
,,Moja rodzina”
Kiedy jest mi smutno, mama mnie pocieszy,
mocno mnie przytuli, nigdzie się nie spieszy.
Ref.: Mama, tata, siostra, brat to jest mój rodzinny świat.
Teraz chcę powiedzieć wam: Dobrze, że rodzinę mam.
Z siostrą albo z bratem często się bawimy,
rower, piłka, rolki bardzo to lubimy
Ref.: Mama, tata…
Z tatą porozmawiać mogę dnia każdego, jest mym przyjacielem i dobrym kolegą.
Ref.: Mama, tata…
WIERSZ
,,W PRZEDSZKOLU JAK W DOMU”
Czy słońce na niebie, czy deszcz z nieba leci,
Idą do przedszkola z rodzicami dzieci.
W przedszkolu zabawek i książek bez liku,
Każdy ma tam miejsce przy małym stoliku.
Razem z naszą Panią, pilnie się uczymy.
Gdy czas na zabawę, chętnie się bawimy.
Powiem Wam coś jeszcze! Nie mówcie nikomu…
Że my się czujemy jak u siebie w domu!
Opracowała: E. Antczak
PAŹDZIERNIK
ZADANIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE:
Krąg tematyczny: Idzie jesień… przez ogród i sad
Dziecko:
- poznaje różne owoce i warzywa,
- uważnie słucha opowiadania i odpowiada na pytania dotyczące treści utworu,
- segreguje owoce i warzywa według kolorów,
- śpiewa refren piosenki,
- wymienia owoce i warzywa występujące w piosence,
- wie, że spożywanie owoców i warzyw jest zdrowe,
- rozwija sprawność manualną,
- rozwija umiejętność przeliczania w zakresie 4.
Krąg tematyczny: Idzie jesień… do zwierząt
Dziecko:
- rozwija spostrzegawczość wzrokową,
- słucha z uwagą czytanego tekstu,
- rozpoznaje wiewiórkę i określa, czym się żywi,
- wie jak zwierzęta przygotowują się do zimy,
- śpiewa piosenkę,
- składa obrazek z trzech części,
- wie, jak zachowuje się przyjaciel lasu,
- wie, co robi jeż jesienią,
- liczy, stosując liczebniki porządkowe w zakresie 4.
Piosenka
„Zwierzęta jesienią”
(sł. i muz. B. Forma)
1. Szuka orzechów
wiewióreczka mała,
pewnie już kilka
w dziupli zebrała.
Ref.: Będą zapasy
na zimowe czasy. (2 x)
2. Jeżyk pod liśćmi
znalazł legowisko.
Czuje, że zima
jest bardzo blisko.
Ref.: Spać smacznie będzie,
aż wiosna przybędzie. (2 x)
3. Robi porządki
w norce myszka mała,
ziarenek wiele
dawno zebrała.
Ref.: Dla swej rodziny
na czas długiej zimy. (2 x)
Opracowała: Anna Jeska
WRZESIEŃ
Zadania dydaktyczno – wychowawcze:
-
Jesteśmy Wisienkami, potrafimy bawić się w zgodzie.
Budowanie pozytywnych relacji w grupie przedszkolnej poprzez naukę zabawy w zgodzie, zwracanie uwagi na uczucia i potrzeby innych członków grupy, wzajemną pomoc i życzliwość.
-
Moja droga do przedszkola. Zapoznanie z podstawowymi zasadami ruchu drogowego, wykorzystywanymi przez pieszych. Wdrażanie do konieczności przestrzegania zasad bezpieczeństwa w pobliżu ulic oraz miejsc gdzie poruszają się samochody.
A. Doda„Powiem wam w sekrecie”
Pani w przedszkolu mi powiedziała, jak przez ulicę przechodzi się. Ja już nie jestem całkiem taka mała, więc powiem wam w sekrecie, bo pewnie o tym nie wiecie. Rozglądaj się uważnie w lewo, w prawo, w lewo. Nic nie jedzie, więc przechodź przez ulicę, mój mały kolego!
|
B. Forma „Moje przedszkole”
I. Maszeruję rano do przedszkola z mamą, śpiewa ptak, wiatr powiewa, a ja głośno śpiewam.
Ref.: Czas wesoło płynie w przedszkolnej drużynie, tu przyjaciół mam i nie jestem sam, tu przyjaciół mam i nie jestem sam.
II. W drzwiach nas wita pani, mam laurkę dla niej, w sali już jest wesoło, wszyscy robią koło. Ref.: Czas wesoło…
III. Znam magiczne słowa: proszę i przepraszam, powiem wam – zawsze chętnie do przedszkola wracam.
|
Opracowała: A. Chojnacka